Zaknaifen
Awatar Śmierci
Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 328 Skąd: Northrend |
|
mechanika - |
|
mechanika:
opiera sie na kosci k12, definiuje sukces badz porazke danego
testu. wspolczynnik wskazuje gorna granice na kosci by odniesc
sukces
przykladowe kategorie rzutow:
-test trafienia - wspolczynnik wyszkolenia jednostki +/-
modyfikatory, wynik prezentuje gorna granice sukcesu na
kosci
przykladowe modyfikatory:
-lepsze uzbrojenie +1 do przeszkolenia
-spadek morale -1 do trafienia
-okop -3 do trafienia dla przeciwnika
-uszkodzenie mechaniczne (dla pojazdow) - -1 do wyszkolenia
zasieg broni i rozrzutu definiowany jest przez bron, np. karabin
piechoty ma zasieg 15 cm, mozna zastosowac zasade dalszego
strzalu, jednak za kazdy dodatkowy cm trzeba doliczyc do testu
modyfikator -1 (limit polowa obecnego zasiegu broni)
rozrzut- wspolczynnik zadania obrazenia na danym obszarze, kazda
przeszkoda ogranicza zasieg, np granat wyladowal przed budynkiem w
ktorym znajduja sie wrogie jednostki, w tym wypadku jednostki w
srodku nie otrzymuja trafienia.
penetracja- jezeli bron ma zdefiniowany ten atut to mozna pominac
jedna przeszkode na drodze pocisku
smierc jednostki - w momencie otrzymania obrazenia jednostka
zostaje powalona, jezeli w kolejnej turze/dwoch otrzyma pomoc
wraca do walki, przeciwnik moze poswiecic kolejny atak by dobic
jednostke, jezeli zolnierz nie zostal wyleczony to zostaje na
mapie do konca gry, niektore jednostki np. partyzanci (um.
zdobyczna bron) moze wykorzystac ekwipunek trupa.
|
|
xantoris
Nadrewident
Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 388 Skąd: z dupy |
|
|
|
bardzo istotne system zasłon, wprowadzić trzeba 2 lub 3 kategorie osłony które będą obniżać szanse trafienia, co do samych okopów to jak chcesz zrobić okopanie sie na mapie? jakieś znaczniki czy co? dałbym morale mimo wszystko jako statystyke (często wynikającą z dyscypliny oddziału) co do kości to trzeba się poważnie zastanowić czy lepszy jeden rzut k12 i czy kilka kości k6. największy problem jak rozwiązać oddana serie pocisków (kilka celi w ktore można potencjalnie trafić) co do np rzutu granatu to pamietam że z mioch zasad do starej dry to było jakoś tak że były dwa ruty kością jeden określał dokładość rzutu przód/tył drugi lewo/prawo (łącznie 4 rzuty- napjepier rzut k6 czy przód czy tył potem jak daleko od zamirerzonego celu idrugie dwa rzuty z określenie m dokładności na boki) było to rozwiązanie zbyt losowe ale nieczyniło z granatów broni ostatecznie zagłady (założenie było taki że w promieniu kilku centymetrów zabija [promien był stały])
_________________ -This is bigger than your doughter this is bigger than both of us , people behind this. you cant hide from them!!
-Who said anything about hiding? |
|
Zaknaifen
Awatar Śmierci
Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 328 Skąd: Northrend |
|
|
|
Co do okopu to znacznik, np. kawałek kolorowego kartonu. Morale będą dla całej armii, zaś poszczególne typy oddziałów będą miały granicę odporności morale np partyzanci będą mieć niską więc jeżeli morale spadną poniżej tej wartości to wchodzą kary.
Pracuję obecnie nad oboma systemami (k6 i k12).
Broń automatyczna ma tylko ogień ciągły (jhak było w rzeczywistości). Dochodzi tutaj rozrzut, najczęściej 1 cm po bokach celu.
Co do trafienia to albo jest albo go niema rozrzut zawsze stały.
Co do celności granatu zamiast rzutu na trafienie rzuca się na miejsce lądowania. Przy czym przy porażce zmiana punktu jest max. 2 cm.
Promień granatów jest stały chyba, że na drodze jest jakaś przeszkoda, która jest w stanie zasłonić figurke (latarnie nie ratują).
|
|